Mladi iz BiH kreirali kampanju koja podiže svijest o štetnosti pušenja i značaju Zakona o kontroli duhana u FBiH
Bosna i Hercegovina se suočava s ozbiljnim izazovima kada je riječ o upotrebi duhana među djecom i mladima – svako četvrto školsko dijete u Federaciji BiH je pušač, a svijest o zakonodavnim mjerama i posljedicama pušenja ostaje niska. U mnogim lokalnim zajednicama, takvo stanje se dodatno ogleda kroz svakodnevnu izloženost mladih marketingu duhanske industrije i nepoštivanju zabrana u zatvorenim prostorima.
Mladi iz pet gradova BiH – Bihaća, Tuzle, Travnika, Sarajeva i Mostara – u okviru inicijative “Zajedno za zdravlje” zajednički su razvili kampanju koja podiže svijest o štetnosti pušenja, promoviše odgovorne izbore i zagovara dosljednu primjenu Zakona o kontroli i ograničenoj upotrebi duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje u FBiH. Kroz radionice, timski rad i vlastite poruke, pokazali su kako mladi mogu biti nosioci promjene i zaštitnici zdravlja u svojim zajednicama.
“Zajedno sa ostalim kolegama iz Tuzle i drugih gradova smišljali smo objave da privučemo i informišemo mlade o mogućnosti da izaberu budućnost bez duhanskog dima. Vjerujem da je važno educirati mlade o štetnosti duhana kako nikada ne bi krenuli s njegovom upotrebom.” – istakla je Naida Salković iz Tuzle.
“Mladi trebaju biti informisani, aktivni i spremni da zaštite sebe i zajednicu. Drago mi je što sam imao priliku da učestvujem u kampanji i doprinesem zdravijem okruženju.” – dodao je Dženan Mulamuhić iz Travnika.
“Učešće u kampanji promijenilo je moje mišljenje o duhanu i pružilo mi vrijednu edukaciju. Vjerujem da Bihać ima potencijal da postane grad zdravih izbora – na nama je da ga iskoristimo.” – poručila je Amra Hadžić iz Bihaća.
Inicijativu “Zajedno za zdravlje” implementira Zagovarački odbor mladih pri Udruženju PROI, u okviru projekta “Smislimo, kreirajmo i usvojimo politike prema mladima” koji finansira Evropska unija, a provodi Institut za razvoj mladih KULT u partnerstvu sa Regionalnom kancelarijom za saradnju mladih (RYCO), Vijećem mladih Federacije BiH, Mrežom omladinskih centara za animiranje, razvoj i trening Republike Srpske (M.O.C.A.R.T.) i Asocijacijom srednjoškolaca u BiH.
Više o kampanji možete pronaći ovdje.